אוהבים מפגשים ואוהבים מגשים: הגיעו החגים ושוב החשש הזה לאכול יותר מדי? לעלות על המשקל ושהוא ממש יבאס אותנו? לעשות חשבון לכל הסביבה? דרור, מ'המרכז לתזונה' מציע לקחת דברים בפורפורציה

מי לא אוהב את החגים? משפחה, מפגש, נשיקות, חיבוקים. ובעיקר: אוכל. אנחנו מוצאים את עצמנו בתקופה של אכילה (כמעט) בלתי פוסקת עם חגים רצופים ומצפון כשהמשקל לא מתכוון לרחם עלינו, העיניים הבולשות של המשפחה או החברים, ולפעמים ההערות העוקצניות והבלתי נסבלות, יכולות לערער לנו את הביטחון ואפילו לפגוע לנו בתחושת החג. אבל האם באמת יש פתרון? איך אוכלים? כמה אוכלים? דרור עונה לנו על הכל (ומרגיע אותנו על הדרך)

נתנאל מנטש ודרור 'המרכז לתזונה'

נפגשתי עם דרור לשיחה צפופה, מרתקת, ופייר? פתאום זה נראה לא כזה נורא. לפעמים אנחנו מסתכלים על אוכל כעל משהו שעלול להכניס אותנו לסיבוכי המשקל שיש לנו (בעיקר בראש), כעל משהו שאם לא נקפיד, נמצא את עצמינו במקום שלעולם לא חלמנו עליו. אבל האמת ורק האמת? מסתבר שאם עושים דברים נכון ובצורה טובה, אפשר לנהל אורח חיים בריא ומצד שני לא לקנות 100 קילו של חסה. אבל איך, איך זה לפרקטיקה? הכינו כוס קפה, שבו – אנחנו מתחילים

דרור, האם באמת העניין של האוכל מצליח לגרום לנו רגשות עזים של שמחה או עצב? 

"נתנאל, העניין הוא כזה, סוכרים יכולים להעלות את מצב הרוח באופן רגעי , אבל מיד לאחר מכן נרגיש נפילת סוכר שתגרום לנו להרגשה רע פי כמה ולכן, תמיד בהתחלה, זה נראה לי שהכל בסדר ואנחנו מרגישים שמחים ועל גג העולם"

דוד ינקו: שינוי מדהים ונראה לעין, עם מלא מחמאות מהסביבה

למה דווקא בתקופת החגים, אנשים נוטים ‘לשחרר’ ולוותר לעצמם בעניין של האוכל, מאשר בכל השנה? 

"יכולות להיות המון סיבות, אבל הרבה פעמים, זו פשוט ההבנה של "יצאנו" מהמסגרות הרגילות שלנו אז כבר נצא גם מהמסגרת התזונתית ונתפרע"

אז מה באמת הפתרון של תקופה כל כך עמוסה במפגשים ומגשים?

"אין פתרונות קסם (כמו בכל דבר) הכל זה עניין של קיזוזים, יש לנו אנשי מקצוע של מעל ל 20 שנה ניסיון בתחום. ובמקום שאתם תרוצו לנסות להבין איך לתקן את "טעויות" החג – יש איש מקצוע שמומחה בזה וידע לפתור לכם את האתגר בשניות ועם מינימום דילמות לגבי אוכל"

ולך, יש לך תוכנית מותאמת ומיוחדת, בדיוק לאנשים האלו שקשה להם להתאפק ולא לאכול, כלומר אתה אומר להם ‘תאכלו מהדברים שאתם אוהבים אבל במינון’ איך זה בדיוק עובד?

"פשוט מאד: אל תכניס קלוריות מיותרות! לדוגמא: מיץ, זה קלוריות מיותרות.
אבל, מצד שני, אפשר לאכול מנה מסודרת שאנחנו ממש אוהבים.
למלא צלחת ולאכול ממנה, לא לנשנש עם המזלג מהשולחן (זה קלוריות שלא נספרות 😉
דבר נוסף שמסייע משמעותית – אני משלב פורמולות שמסייעות לתחושת שובע ושליטה באוכל, מה שהופך את התהליך לקל ופשוט והגוף לא נלחם בך מבפנים!"

השאלה האמיתית (בואי נהיה כנים לרגע): התוכנית הזו יכולה להחזיק מעמד גם לתקופה יותר ארוכה? או שאחרי החג או התקופה הקצרה הזו, אפשר להישבר פתאום בקלות? או במילים אחרות: מה יחזיק את הלקוח האידיאלי שלך להתמיד בתוכנית לאורך זמן?

"בדיוק בגלל זה, הליווי שלנו עם הלקוחות הוא אישי ופרונטלי, לא אונליין, לא אפליקציה – אלא בנאדם נושם וחי – שמחובר אליך ומכיר את השיגעונות שלך ומלווה אותך עד קבלת התוצאה! 

ובנוסף: הבנה לחזור מהר למסלול – אם אנחנו מבינים שיש מכשולים במהלך החיים ואין אפשרות כזו לאכול רק את הדברים הנכונים. זה בסדר ליפול לעיתים – אך השאלה כמה מהר אני חוזר למסלול ועד כמה אני ממושמע לעצמי ולתהליך שאני רוצה להגיע אליו"

רינה אלדד: כאילו להוולד מחדש, רק עם פי מאה יותר בטחון עצמי

ואילו שינויים (במקרה של באמת עמידה ביעדים) הלקוח שלך ייראה מבחינה גופנית, מבחינת הרגשה?

"כשאנחנו אוכלים מאוזן ואת הדברים הנכונים עבורנו, קודם כל לא תהיה לנו תחושה של כבדות ועייפות אחרי הארוחה- תהיה לנו יותר אנרגיה ושליטה. מבחינת הרגשה? אין ספק שחוץ מהשינוי בגוף עצמו, גם הבטחון העצמי עולה, הקשרים הבינאישיים, הקשרים החברתיים, העניין של פחות לפחד כשניגשים לאוכל ולדעת איך להתנהל עם זה"

האמת שזה נשמע לרובינו כמו סוג של פנטזיה: לאכול מה שאוהבים, במינון, גם לרדת במשקל וגם לחזק לנו את הבטחון העצמי והחברתי, אבל אני חייב לשאול: מה מבדל אותך מהמוני תזונאים שיש בארץ? הרי הרבה מהם גם באים בגישה הזו של אוכל במינון וכו’? איך אתה נותן ערך יתר ללקוח שלך?

"קודם כל יש הרבה תזונאים טובים, אצלי אני עובד עם הלקוחות בכמה מישורים, גם בנייה של תפריט מותאם אישית, גם מציבים מטרות בהתאם לבנאדם ולאופיו. וגם אני משלב פורמולות שמתאימות לכל בנאדם באופן מושלם, כדי שהתהליך יהיה קל ופשוט, וכמו שציינתי, אני נפגש פיסית עם הלקוח, הוא רואה אותי, אנחנו לא מאחורי מסך מתחבאים וכל התהליך יותר קל ופשוט כשיש מישהו לדבר איתו ושרואה ומדבר איתך בגובה העיניים"

אוקיי, השארתי פרטים בטופס, בא לי לעבור את התהליך, מה הלאה?

"אז כמו שאמרת, משאירים פרטים (שם, טלפון ועיר מגורים) ואנחנו משתדלים לחזור כמה שיותר מהר לאנשים, אנחנו מקיימים שיחת היכרות ראשונית, במידה והמכנה משותף, מתאמים פגישה פרונטלית באחת מהקליניקות שלנו (ללא עלות גם כן) ואם הכל מתאים ואני רואה שהלקוח מוכן לתהליך…מתחילים"

דרור, היה לי לעונג לראיין אותך, וכמו שאני מכיר אותך, כדאי לכל מי שקורא וקוראת את הכתבה הזו, להשאיר כאן פרטים, ואני בטוח שעם התמדה מדויקת והליכה לפי התוכנית שלך, הם לא רק ייראו שינוי בגוף, אלא יוכלו גם להחזיק עם זה לטווח ארוך

"בשמחה, נתנאל, ואני באמת רוצה ומקווה שאנשים יבינו את המשמעות של שמירה על תזונה בריאה עד כמה היא חשובה להתנהלות היומיומית שלנו ועל הבריאות הגופנית שהיא מייצרת לנו"

לשיחת ייעוץ ראשונית בחינם

מי אנחנו?

במרכז לדיאטה 'diet center'
קיימים יועצים בכירים מעל 18 שנים בעבודה עם לקוחות, בליווי אישי להרזייה, שיפור אורח חיים, עלייה במשקל ותכניות ספורטאים.
ניסיון עם: השמנה בטניות, גיל מעבר, סכרת, לחץ דם, בלוטת התריס ועוד. הידע, הניסיון והמקצועיות מגיעים ישר
אליך, למצוא את הבעיות והאתגרים בחיי היום יום שלך ולתת לך פתרונות מושלמים במיוחד עבורך!
ולכן אנו מעניקים לך פגישת היכרות ללא עלות!